lördag 2 augusti 2014

Stockholm Pride

Karmeasta räkätaudista ja helteestä huolimatta, mä olin päättänyt että me ainakin käydään katsomassa  Pride kulkuetta kaupungilla. Odottajan aika on aina pitkä ja varsinkin helteessä kärvistely melkein jo sai mut luovuttamaan ja poistumaan paikalta ennen edes ensimmäistä karnevaalikulkuetta. Vuoden slogan oli " så länge det finns hat, finns det andledning att festa!" Hieno ajatus!

 Mutta jäätiin siis urheasti paikalle ja onneks jäätiinkin! Todella vaikuttava sekä minulle että 8- vuotiaalle. Ostettiin jopa oma pieni lippu josta tietty tuli riitaa koska kaikki kolme halusivat heiluttaa. 
Mukana oli paljon politiikkaa ja tärkeistä ja koskettavista asioista kertovia banderolleja. Ehkä vaikuttavin oli " Marching for those who can't" ja kulkueen mustalla teipilla suljetut suut. Yritä sitten siinä pala kurkussa ja aurinkolasit kosteina selittää Dinalle mistä oli kysymys. Välillä mä olen todellinen "lipsill". Tai "Döva Queers" kulkue joka oli hyvin hiljainen mutta todella energinen ja iloinen.  Paljon tietty kysymyksiä joihin yritin vastata parhaani mukaan. Lopuksi hyppäsimme vielä itsekin tuttujen kulkueeseen mukaan ja Dina varsinkin oli hyvin vaikuttunut, että sai olla mukana. Ja nuhasta ja helteestä huolimatta patikoimme lähes 5 tuntia ! Nyt on jalat lievästi sanottuna murjotut ja muutenkin hieman nuutunut olo. Mutta olipas kiva olla mukana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar